02 April 2010

Din Beramboi Dalam Kenangan

02.April.2010 - Tepat jam 12.30am tadi pelawak tanah air kita Din beramboi telah pergi meninggalkan kita semua tanpa kata-kata terakhir dari beliau...Allahyarham meninggal dunia akibat demam denggi berdarah dan menyebatkan beberapa organ dalam badan tidak dapat berfungsi dengan sempurna.

Siapa yang tidak mengenali Din beramboi yang berjaya mengelikan hati orang dengan lawak sepontannya?

Masih teringat apabila beliau berkata kepada Alex "Kalau saya tidak ada lagi di Era , awak gantikan tempat saya". Bagaikan beliau tahu satu hari nanti beliau akan pergi jua namun bukan sahaja radio Era bahkan semua peminat-peminat beliau di seluruh tanah air.

Jenazah Din Beramboi akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Tmn Ehsan yang dijadualkan berlangsung hari ini pada pukul 11.30 pagi, peminat Din Beramboi juga boleh memberi penghormatan terakhir untuk beliau di Masjid al-Faizin Tmn Ehsan, Kepong, sebelum pukul 11 pagi ini.. Bagi sesiapa yang tidak dapat hadir, sama-sama lah kita menghadiahkan Al-Fatihah buat Din Beramboi…

Allahyarham meninggalkan seorang balu, Suhaini Che Man dan tiga cahaya mata perempuan termasuk anak sulungnya, Nil Aina Adibah, 18.

Entri-entri sebelum ni..

No comments:

Post a Comment