16 March 2010

Pak Malau dan Rojak Special

Ini adalah entri pertama yang betul-betul saya sendiri hasilkan. Ini juga adalah merupakan percubaan pertama blogging saya. Entahlah menjadi atau tidak. Sebetulnya, saya ada amali berblog sebelum ini. Tapi menggunakan platform blog percuma saja. Saya ni kalau amali memang ada. Asyik cuba dan gagal saja (try and error la tu). Kalau ikut seminar Smart Blogging – Encik Rohaizad tu memang belum lagi la atau mana-mana seminar pun.
Saya dah try blogspot. Apa jadi? Blog saya kena ban. Sebab? Saya copy paste artikel orang lain. Hehee..

Saya juga ada cuba berblog dengan menggunakan worpress percuma tu. Kali ni apa pula yang jadi? Kena ban juga. Apasal pula? Content bagus. Baclink pun ada. Kira sudah lebih baik daripada blog pertama tadi la. Tapi blog tu dipenuhi dengan link affiliate. Alih-alih bila saya nak publish post baru dah tak boleh la pula.

Sabar jela.. Itukan hak mereka sebagai pemilik hosting. Kita ni menumpang kasih saja. Jadi kalau menumpang tu, buatlah cara menumpang. Ye tak? Teringat pula saya pesanan Pak Malau..

Baca di pautan ini..
Julmazli Dot Com » Blog Archive » Pak Malau dan Rojak Special

No comments:

Post a Comment